-augustus 2015-

Er worden steeds meer films en programma’s via internet bekeken op een moment dat het ons uitkomt. Hierdoor krijgt de adverteerder steeds minder grip op de consument. Het huis-aan-huisblad daarentegen bewijst nog steeds haar kracht om als massamedium te fungeren. De huis-aan-huisbladen bereiken immers ca. 7,3 miljoen huishoudens! Uit het bestaande NOM-onderzoek blijkt dat zelfs de jeugd wordt bereikt, terwijl zij het dagblad steeds meer links laten liggen.

-januari 2015-

Huis-aan-huisbladen worden gezien als massamedium!

Uit onderzoek blijkt dat 11,8 miljoen Nederlanders weleens een huis-aan-huisblad leest. Zelfs de mensen met een NEE/NEE sticker worden toch bereikt. Dit onderzoek, uitgevoerd door het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), geeft niet alleen inzicht in het bereik, maar ook de effecten van huis-aan-huisbladen.

Hierbij enkele hoofdpunten uit dat onderzoek:

  • 64% van de bevolking is geïnteresseerd in lokaal nieuws en de aanbiedingen van winkeliers in hun regio en gebruikt daarvoor het huis-aan-huisblad als bron
  • Lezers zijn van alle bevolkingsgroepen.
  • Het huis-aan-huisblad is een bron voor regionaal nieuws, kunst en cultuur
  • Lezers van het huis-aan-huisblad hebben meer aandacht voor reclame
  • Een groot aantal lezers neemt actie naar aanleiding van een geplaatste advertentie

Zie hier voor het volledige NOM-onderzoek:NOM-onderzoek