-augustus 2015-
Er worden steeds meer films en programma’s via internet bekeken op een moment dat het ons uitkomt. Hierdoor krijgt de adverteerder steeds minder grip op de consument. Het huis-aan-huisblad daarentegen bewijst nog steeds haar kracht om als massamedium te fungeren. De huis-aan-huisbladen bereiken immers ca. 7,3 miljoen huishoudens! Uit het bestaande NOM-onderzoek blijkt dat zelfs de jeugd wordt bereikt, terwijl zij het dagblad steeds meer links laten liggen.
-januari 2015-
Huis-aan-huisbladen worden gezien als massamedium!
Uit onderzoek blijkt dat 11,8 miljoen Nederlanders weleens een huis-aan-huisblad leest. Zelfs de mensen met een NEE/NEE sticker worden toch bereikt. Dit onderzoek, uitgevoerd door het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), geeft niet alleen inzicht in het bereik, maar ook de effecten van huis-aan-huisbladen.
Hierbij enkele hoofdpunten uit dat onderzoek:
- 64% van de bevolking is geïnteresseerd in lokaal nieuws en de aanbiedingen van winkeliers in hun regio en gebruikt daarvoor het huis-aan-huisblad als bron
- Lezers zijn van alle bevolkingsgroepen.
- Het huis-aan-huisblad is een bron voor regionaal nieuws, kunst en cultuur
- Lezers van het huis-aan-huisblad hebben meer aandacht voor reclame
- Een groot aantal lezers neemt actie naar aanleiding van een geplaatste advertentie
Zie hier voor het volledige NOM-onderzoek:NOM-onderzoek